donderdag 7 juni 2018

stencils all the way


Hallo allemaal
 
Stencils, dat was mijn vertrekpunt voor dit blogberichtje.
Ze zijn ooo zo leuk, heel veelzijdig te gebruiken en niet duur.  Ze zijn zalig als je het mij vraagt.
Voor dit kaartje heb ik twee stencils gebruikt, waarvan 1 op drie wijzen, lees je mee hoe ik te werk ging?
 

 
Ik nam een stuk dcp papier.  Zette daar over het hele paneeltje, Distress oxide: Broken China op.  Je kan dit gemakkelijk met een blending tool doen.  Nadien eventjes besprenkelt met wat water om  wat meer structuur te verkrijgen.
 
dit is geen advertentie
 

Daarna tapte ik m'n stukje papier vast op m'n werkvlak en daarop plaatste ik het leuke stencil van mft: Waves.  Ook dit tapte ik vast om gemakkelijk te kunnen werken.
Om een wat zachtere golvende beweging te creëren zette ik de inkt ( Distress Oxide: Faded Jeans) erop met een Clarity blending brush.  Hele leuke penselen om mee te werken.
 
dit is geen advertentie
 
 

Eventjes laten drogen of drogen met je heattool.
Je stencil schoon maken met een vochtig doekje om de resterende inkt eraf te halen.  Dan plaats je opnieuw je stencil op je papier maar nu schuif je het dat terug wat van de lichtere inkt ziet.  Nu neem je Distress Oxide: Peacock Feathers en zet je terug met een clarity blending brush wat inkt op een vegende manier op je papier.  Nu heb je wat diepte.
Toen dit klaar was vond ik het nog niet leuk genoeg. 
Terug mooi drogen, overgaan met je antistatisch kussen en terug je stencil nemen.
Nu zet je je stencil tussen de golven in.  Je neemt een embossing pen en zo ga je over de golven...
Ik vond drie rijen genoeg om zo weer nog wat diepte te creëren.  Het embossing poeder die ik gebruikte was eentje van Wow: Cloud 9.  Maar dit kan je gerust vervangen door een kleurtje die je zelf leuk vind, zelf clear zou leuk zijn.
 
 

Bovenaan rechts zie je een zon, die deed ik ook met een stencil van mft: Sun Ray.  Dit zette ik erop met een blending tool en met  hybrid inkt van mft: Pineapple.
Het bootje op de kaart is ook met een mal van mft, je vind dit gelijkaardig bootje in de shop: you float my boat.  Dit deed ik met restjes papier.  De zeilen kregen wat spectrum noir glitter, de sterretjes wat glossy accents.
Eenmaal het bootje samengesteld was kreeg het een laagje foam tape op de achterkant.
 
 

Tekstje erop in vlag vorm uiteraard en klaar is kees.
Voilà ik hoop van harte dat jullie wat inspiratie op deden.
Lieve groetjes uit Brugge
Isabelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten