donderdag 1 maart 2018

Butterfly beauty, Concord and 9th


Hallo
Tussen de koude fietsritten door een blogpost van Isabelle!
Momenteel sneeuwt het hier in Brugge, nu alleen maar duimen dat er zich geen tapijt vormt, grrrr.
We zijn hier niet voor een weerpraatje he.




Vandaag nam ik de hele mooi stempels van Concord and 9th eens onder handen.
Het is een set waarmee je in laagjes een hele mooi vlinder stempelt.  Je kan dat op veel verschillende manieren doen.
Ik koos om het te doen met een aquarel effect.
Je hebt nodig: een stukje strathmore aquarel papier en wat distress inkten.
Je neemt de meest solide  (volle) stempel en je doet er je lichtste kleur op, in mijn geval was dit Shaded Lilac, je vernevelt er wat water over met je Distress Sprayer en je stempelt.



  Het is wel heel gemakkelijk als je dit doet met een stamping tool of Stamping Platform, zo stempel je telkens op de juiste plaats.

Het tweede kleur die ik gebruikte was Dusty Concord en de derde was van Izink Petrole.
In de mate dat je donkerder gaat met je kleuren is het wel aangeraden om toch wat kleur terug af te nemen met een doekje, je kan steeds opnieuw stempelen om donkerder te gaan, verlichten is echter moeilijker.



Na ieder laagje die ik stempelde met de eerste stempel uit het set ging ik er eens over met een vochtig penseel om zo de kleuren mooi te laten blenden.
Alles zeer mooi drogen tussen de laagjes in.
De tweede stempel genomen uit het set en beïnkt met Seedless Preserves.
weer mooi drogen met je heattool.
Met je antistatisch kussentje over je afdrukje gaan en dan de derde laag, de meest gedetailleerde erover stempelen.  Dit deed ik met Metallic Gold Rich wow embossing poeder.
Heaten om het poeder te smelten, daarna uitknippen.
De achtergrond deed ik met een cover die van my favorite things: Bold stripes.
Eenmaal uitgestanst, heb ik de strookjes rechtstreeks gekleurd met de distress inkten die ik gebruikte voor de vlinder, rechtstreeks met de inkpad op het papier, om zo een beetje distress look te bekomen.  Daarna ze eventjes verneveld met wat water.



De basis kaart is gemaakt met het mooie Florence papier, kleur: Ink
Het raster op de basis kaart gekleefd met Score Tape 1/8 dit is hele fijne score tape, maar wel super sterk.


De repeltjes papier ingekleefd, de vlinder voorzien van wat foam en ook op de kaart bevestigd.  Uit het stempelsetje het tekstje gestempeld op zwarte cardstock en                    geëmbost met Metallic Gold Rich van Wow.


En dit brengt ons dan op het einde van dit kaartje.
Warme knuffels uit Brugge
Isabelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten